Strony

środa, 29 sierpnia 2018

Inwentarz Państwa Myslenice z 1777 roku

Inwentarz Państwa Myślenice z 1777 roku


 Przepiekny dokument który znalazłam przez przypadek... Nikt do niego nie zglądał od lat 60-tych XX w, przechowywany w Archiwum Narodowym w Krakowie syg. 29/121/300.  Jest to Inwentarz Państwa Myślenice z 1777 roku. 
Pięknie zachowany inwentarz
Strona tytułowa

 Jest tu wzmianka o niejakim Błażeju Cichoń, kmieciu posiadającym 3 pręty ziemi czyli jakieś 45 stóp. ( to strasznie mało 45x 4,22 m= plus minus 190 metrów (?)


dymkiem zaznaczony mój Błażej

 Nie ma innego wymienionego w tabelkach, więc tak po cichutku sobie go adoptowałam. Może to być mój przodek, ale nie mam na to dowodów.


  Opisy sa niesamowite, chociażby jak wygladał folwark i dwór, opisane sa wszystkie wsie i mieszkańcy tych wsi. Normalnie jak powieść się czyta.

4 komentarze:

  1. Dziękuję za ten materiał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się zachował trzeba to przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pręt jako jednostka powierzchni to ok. 1.5 hektara czyli poletko 100 na 150 m. 3 pręty to już 300 x 150m. Czy posiada Pani skany tego inwentarza? Chętnie go przejrzę w poszukiwaniu własnych korzeni :) Proszę o kontakt opalinski.p@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pręt jako jednostka powierzchni to ok 1.5 hektara, więc 3 pręty to 4.5 ha. Czy dysponuje Pani skanami tego inwentarza? Chętnie przeczytam, może znajdę jakiegoś swojego praprzodka :) Mój adres: opalinski.p@gmail.com

    OdpowiedzUsuń